Leentsje Bootsma | Au Pair

Week 2 en 3

Ik zit nu alweer in mijn vierde week, dus de tijd gaat voor mijn gevoel wel snel!

Ik heb in mijn eerste week een introductiedag gehad met allemaal au pairs. Het was erg fijn om dit in mijn eerste week al te hebben. Ik heb leuke meiden mogen ontmoeten uit verschillende landen in Europa, ook uit Nederland. De afgelopen twee weken heb ik veel met deze meiden opgetrokken. Ook is mijn host moeder vorige week begonen met werken. Dit betekend dat ik mijn eerste officielë werkweek ook heb gehad!

Naast dat ik au pairs heb ontmoet, heb ik ook met andere meiden uit Nederland afgesproken die hier aan het reizen zijn. Via een Facebook groep heb ik ze mogen ontmoeten. Het nadeel is dat deze meiden weer verder het land doortrekken en hier dus niet zijn gebleven.

Mijn werkweek ziet er als volgt uit:

Maandag, dinsdag en donderdag van 7:00-9:00: Lunchbox klaarmaken, ontbijten met de jongste, jongste verschonen en omkleden, beide kinderen insmeren met zonnebrand. De oudste kan gelukkig al veel dingen zelfstandig zoals tandenpoetsen enz. Als we klaar zijn om te gaan ga ik met beide kinderen de auto in. We rijden eerst naar kinderopvang van de jongste en daarna rijden we door naar de basisschool. Ik doe dit in de auto omdat de opvang en de school redelijk ver uit elkaar liggen. Bij thuiskomst ruim ik de keuken en tafel op en doe ik soms een wasje.

Maandag, dinsdag en donderdag van 2:45-18:00/19:00: De oudste komt 15:10 uit school dus dan ga ik 2:45 die kant op in de auto. We gaan daarna vaak even het park in naast de school. Om 16:00 rijden we door naar de kinderopvang om de jongste op te halen. Het is rond dit tijdstip er druk op de weg, we zijn dan vaak rond 16:45 weer thuis. We spelen thuis en dan komen de ouders vaak rond 17:00 uur thuis. 17:30 gaat we al avondeten. Hierna gaat eerste de jongste in bad en op bed, dit doen ouders vaak. Ik ruim de tafel af en zet alles in de vaatwasser zodat deze aan kan. De oudste gaat hierna in bad en maakt zich klaar voor op bed, hier help ik vaak mee. Ouders brengen ook hem dan om bed rond 18:45 uur.

Woensdag van 7:00-12:30: De jongste is deze dag thuis van de opvang. Van 7:00-9:00 is hetzelfde als de andere dagen, alleen gaan we dan met de kinderwagen wandelen naar school. Bij thuiskomt breng ik de jongste op bed, hij slaapt dat vaak tot 10:30. Ik geef hem de fles, we gaan spelen en daarna lunchen. Om 12:30 komt de oma opppassen en kan ik even vrij nemen. Om 14:45 haal ik de oudste weer van school en werk ik gewoon weer tot 18:00-19:00.

Op vrijdag is de moeder vrij en werk ik alleen van 14:30 tot 16:30. De jongste is op vrijdags ook thuis en slaapt op het tijdstip dat de oudste uit school komt. Daarom gaat moeder naar school en blijf ik tuis en wordt de jongste rond 15:15 uur wakker en geef ik hem de flesvoeding.

Het is wat een chaotisch schema, maar het werkt voor nu prima!

De afgelopen twee weken heb ik in mijn vrije tijd en in het weekend veel leuke dingen gedaan. Wandelen, lunchen in de stad, uitgaan, een boot feest, naar het strand, uit eten en ik ben afgelopen weekend met een groep voor drie nachten naar de Blue Mountains geweest.

Ik heb ook een weekend naar Melbourne gepland met twee vriendinnen hier en een weekend surfcamp! In april gaan we met mijn gastgezin een week naar Brisbane, hier komt de vader vandaan.

Ik merk dat ik het fijn vind om zulke activiteiten in te plannen waar ik naar uit kan kijken.

Het is hier nu 14:30 uur, dus ik ga mij weer klaar maken om de oudste van school te halen :)

Reacties

Reacties

Mem

Wat leuk Leen om sa efkes dyn dei schema te lêzen!! Wat moaie berjochten allegear, Wy binne o sa bliid foar dy Leen dat it allegeare sa goed gjit oant no ta
Leave waarme kroep fan ús út it heeche Fryslân dyn mem?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active