Leentsje Bootsma | Au Pair

Week 7-14

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een update heb gedaan. Ik merk dat Polarsteps beter en sneller werkt, dus hier plaats ik twee tot drie keer in de week een update met foto's.

Vorige week heb ik de drie maanden aangetikt en dat betekend dat ik halverwege ben van mijn au pair tijd! Ik ben dus nog drie maanden in Sydney bij mijn gezin. Na deze drie maanden vlieg ik voor drie weken naar Bali. Ik geloof dat ik dit nog niet had gedeeld, dus bij deze. (: Ik ga hier samen met Sjoukje drie weken vakantie vieren en rond reizen. Sjoukje is een goede vriendin die vanuit Nederland deze kant op komt, echt heel veel zin in. We hebben voor Bali gekozen omdat we hier beide echt vakantie kunnen vieren. In Bali is alles relatief goedkoop, hier in Australië zijn de prijzen erg hoog... We hebben al een beetje de route uitgestippeld en ook onze eerste overnachtingen geboekt. Voor jullie idee; onze eerste drie nachten zijn in een 4-sterren hotel inclusief ontbijt voor 40 euro per persoon. Dat zijn leuke bedragen...

Na deze drie weken keert Sjoukje weer terug naar Nederland en vlieg ik naar Cairns. Dit is een stad in het noorden van Australië. Vanaf daar ga ik in mijn eentje naar Brisbane reizen in drie weken. Vanaf Brisbane wil ik naar Nieuw Zeeland vliegen om daar twee weken te zijn. Nieuw Zeeland staat nog niet helemaal vast, maar ik denk dat ik in de komende dagen ook dit vliegticket ga kopen. Vanaf hier moet ik weer terug vliegen naar Sydney, omdat vanaf daar mijn terugvlucht is naar Nederland!

Ik kom er nu zo langzamerhand achter dat ik te weinig tijd heb omdat er nog zoveel moois te zien is in Australië. Ik hou van het land en de mensen hier. Dit is een mooi excuus om nog eens terug te komen. (;

Mijn werk als au pair gaat nog steeds erg goed. Het voelt niet als werk omdat ik mij onderdeel van het gezin voel. Daarnaast plan ik mijn weekenden vol en ontmoet ik zo veel mensen. Ik heb nu wel wat vaste groepjes waar ik mee optrek en die ook tot ongeveer juli in Sydney blijven. Dit zijn voornamelijk allemaal Nederlanders die hier studeren of ook werken als au pair.

De afgelopen twee weken had Robbie vakantie en zijn we in de eerste week naar Brisbane geweest. Hier komt mijn gast vader vandaan. Omdat de rest van zijn familie daar nog woont, gaan ze hier altijd heen tijdens pasen. We zijn met het vliegtuig gegaan waardoor we binnen 1,5 uur in Brisbane waren. Met de auto is dit al snel 11 uren rijden... We hebben een erg leuke week gehad. We sliepen de hele week bij de oma. Ook hier voelde ik mij al snel thuis en kreeg ik naast dat ik gewoon moest werken, ook de tijd om Brisbane te verkennen. Zeker een leuke stad waar ik aan het einde van mijn reis nog terug wil keren om de familie daar weer op te zoeken!

Ik kan nog veel meer vertellen over mijn avonturen hier, maar daarvoor is mijn Polarsteps veel uitgebreider.

Tot de volgende!

Chears

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active