Leentsje Bootsma | Au Pair

Week 4,5 en 6

Alweer 3 weken verder…Dan besef ik wel even hoe snel te tijd hier gaat.

Het is alweer maart en nog steeds volop zomer hier. Gister was dan ook wel echt het hoogtepunt: 38 graden. Ik denk dat ik nog nooit deze temperaturen heb aangevoeld, bizar. Hierdoor zijn er helaas ook weer bosbranden ontstaan in onze staat. Het is niet heel dichtbij, maar dat zegt wel wat over het weer hier!

Ik heb de afgelopen weken weer gewerkt. Helaas kreeg Doug (jongste van 10 maanden) Corona. Dit betekende dat ik even wat meer moest werken. Dit is geen probleem, hij was gelukkig niet heel ziek. Toch waren we wel weer blij dat we na 1,5 week weer het ‘normale’ ritme konden oppakken.Doug is nog jong, dus ouders waren extra blij dat hij weer de oude was. Ik heb dus veel 1 op 1 tijd doorgebracht met Doug. Robbie zag ik hierdoor minder omdat oma er meer voor hem was die dagen. Toevallig had hij na deze periode een dagje vrij van school. Ik had hem daarom de hele dag, dit was wel even fijn. We hebben activiteiten buiten de deur gedaan. Robbie vindt het openbaar vervoer echt geweldig. Ik koos er daarom voor om met de bus en trein te gaan. Scheelt mij ook weer stress met auto rijden en parkeren. ? Ik denk dat hij uiteindelijk nog meer genoot van het openbaar vervoer dan van de activiteiten zelf haha… Als hij dan aan het einde van zo’n dag tijdens het wandelen tegen mij zegt dat hij het vandaag erg leuk vond met mij, wordt je toch wel even heel erg blij. ?

Ook gaat het tussen mij en mijn host parents erg goed tot nu toe. Ze betrekken mij in alles en het samenwerken met hun is daardoor erg prettig!

In mijn vrije tijd probeer ik dingen voor mijzelf te doen zoals sporten, boek lezen enz. Ook spendeer ik veel tijd met anderen, ik merk dat hier mijn voorkeur wel meer naar uit gaat. Te veel tijd voor mijzelf zorgt ervoor dat ik te veel ga nadenken. Dat is aan de andere kant van de wereld niet zo handig. Overigens nog geen last gehad van heimwee. Ik heb hier juist meer het besef en waardering over het feit dat ik in NL fijne mensen om mij heen heb. Zelfs met deze afstand voelt dat zo. Dit gevoel helpt mij om hier nu te genieten en dat het na mijn reis extra fijn is om ze weer te zien. ?

Verder zijn mijn weekenden altijd wel volgepland. Ik heb 4 Nederlandse au pairs ontmoet, dit is erg fijn. Lekker in het Nederlands hebben over ons werk.Door groepsappen en Facebook kom ik met veel mensen in contact. Ook via via gaat dit heel snel. Iedereen nodigt iedereen uit, dag is erg gezellig!

Ohja en ik heb een tripje gemaakt naar Melbourne afgelopen weekend. Dit heb ik samen gedaan met 3 anderen. We zijn de heenweg met de nachttrein gegaan, dit duurde 12! uur. Achteraf niet een goede keuze voor mij. Zittend slapen is iets wat ik niet echt kan. Maar met wat slaappillen en goede moed toch die trein ingestapt. De terug weg met het vliegtuig (1,5 uur) was dan toch wel echt beter…

Als laatst nog even over mijn Engels, omdat veel mensen daar naar vragen. ? Het gaat erg goed en ik leer het inderdaad snel. Vanaf het begin dat ik hier ben valt het mij alles mee. Ik begin nu soms al te zoeken naar de Nederlandse woorden omdat ik hier zo met het Engels bezig ben. ?

Mijn verhalen hier zijn niet echt logisch merk ik, maar er gebeurt ook veel. Ik hoop dat het voor jullie oké is om te lezen.


Terwijl ik dit schrijf lig ik aan het zwembad en het is weer tijd voor een duik!

Tot de volgende! X

Reacties

Reacties

Saskia

Leuk om te lezen en te zien aan alle foto's op insta dat je je zo vermaakt!

Leentsje Bootsma

Lief, dankjewel Saskia! :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active